Torsdagslöpningen

Torsdagslöpningen ställs in under våren på gund av för lågt deltagarantal. Vi hoppas på att kunna starta upp den igen till sommaren/hösten. Under tiden hänvisar vi till våra Tisdagsintervaller i Pildammsparken och Blodomloppsträning på Bulltofta.

Träningsprogram 20/4

Tisdagskväll är det återigen dags för intervaller i grupp. Denna tisdag flyttar vi intervallerna till motionsslingan vid Ribban. Se mer nedan för samlingsplats + tänkta träningsprogrammet.

Tisdagsträning 20/4 – CHARLOTTA

OBS! Valfri mötesplats – passet hålls vid Ribban/Limhamnsfältet

Du kan mötas vid ordinarie mötesplats kl 18.00 (korsningen John Ericssons väg/Baltiska vägen) för gemensam uppvärmning till Limhamnsfältet (ca 2,7km)

Alternativt sköter du din egen uppvärmning och möts vid staketet på Limhamnsfältet precis efter tunneln vid korsningen Köpenhamnsvägen/Limhamnsvägen kl 18.15.

Gemensam löpskolning

Huvudpass

4-6 x Backslinga med tempoväxlingar, ~1200m

Gå/joggvila 90s

Nedjogg

Flertalet Heleneholmare sprang Blodomloppet

Förra veckan arrangerades vårt motionslopp Blodomlopp under speciella former där allt skedde på distans ”virtuellt”.

Under måndagen samlades därför en av våra löpgrupper för att delta i loppet tillsammans ute på Bulltofta där ordinarie Blodomlopp arrangeras. Det blev en trevlig kväll tillsammans där det var kul att springa ett lopp tillsammans när mycket annat under säsongen blivit inställt.

Heleholmare sprang Blodomloppet på Bulltofta

Hos Heleneholms IF är det självklart att alla ska kunna träna hos oss oavsett nivå eller ambition. Vi vill rikta oss till både motionärer men även till dig som vill tävla. Löpning är på många sätt en individuell sport men det är trevligt att vara en del av ett sammanhang, inspireras av andra och träna tillsammans. Mycket av våra träningspass går att anpassa så det passar alla. Du väljer själv den nivå och ambition du vill lägga dig på, oavsett vad ska du känna dig välkommen hos oss.

Om du är intresserad av att prova löpning tillsammans med oss kan du göra en nyanmälan nedan. Det går bra att prova någon gång innan du beslutar dig för att bli medlem. Varmt välkommen!

Nu hittar du snart kommande träningspass i medlemsappen

Vi har nu börjat utnyttja vår medlemsapp mer vilket innebär att du inom kort förutom på hemsidan kommer kunna följa kommande träningsdagar och träningsprogram i vår medlemsapp. Se här om hur det fungerar.

Om du ännu inte har laddat ner appen hittar du den nedan: Första gången du använder appen loggar du in med din mailadress som du registrerat med i Sportadmin. Har du ingen konto behöver du först skicka in ett anmälningsformulär. Det görs här.

Appstore (iOS): https://itunes.apple.com/se/app/sportadmin-medlemsapp/id1225556243

Google Play (Android): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sportadmin.medlemsapp