Tisdagsträning

På tisdagar är träningen tränarledd och sker i Pildammsparken. Detta är ett bra träningstillfälle för dem som vill utveckla sin teknik, löpningsförmåga, sikta mot tävling m.m. Här finns löpare inom alla nivåer och distanser. Gruppen samlas vid korsningen Baltiska vägen och John Ericsons väg kl. 18.00. (se karta nedan vid osäkerhet). Oavsett vilket träningspass som ska genomföras består alltid träningen först av gemensam uppvärmning, löpskolning (förbättra teknik) och stegringslopp. Träningsprogrammet är oftast anpassat efter hur tävlingssäsongen ser ut.

Tävlingssäsong

Juni – September

Intervallerna börjar nu ibland gå något snabbare än tidigare under säsongen (beroende på vilken distans och mål du siktar på) en del är i tävlingsperiod eller säsong där fartkänsla och kvalité är minst lika viktigt som mängd. Vill du ej springa “fort” finns även dessa alternativ naturligtvis, hos oss kan alla träna oavsett nivå/ambition.

Tisdagspass 21/9 – JOHAN

Uppvärmning 15 min
Löpskolning
4 stegringslopp

2 km – IT 3
2 x 1 km – IT 4
2 km – IT 3
2 x 1 km – IT 4
osv.

Vila 90 s mellan alla intervaller.

Upprepa till uppnådd 65 – 75 min löpeffektiv tid

—–

Samlingsplats 18.00

Samlingsplats klockan 18:00

Förklaringar

LET = Löpeffektiv tid (dvs. exkl. paustid)
P = Paustid
SP = Seriepaus
IT = Intensitetszon – skala från 1 – 8
Läs mer om Intensitetszoner.

Du hittar numera även våra träningar + träningsprogram kommande veckor i vår medlemsapp. Gå in i “kalender” och klicka på rätt dag så hittar du beskrivning av kommande träningspass. Första gången du använder appen loggar du in med din mailadress som du registrerat med i Sportadmin.

Appstore (iOS): https://itunes.apple.com/se/app/sportadmin-medlemsapp/id1225556243

Google Play (Android): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sportadmin.medlemsapp