Torsdagsträning

På torsdagar kör vi intervallträning på bana. Passen inleds med uppvärmning och löpskolning för att sedan genomföra olika former av intervaller på löparbana. Nedan hittar du aktuell period och träningsprogram för kommande träning.

Träningsperiod: Grundsäsong

Nu öppnar vi så smått upp den organiserade löpträningen igen under tisdagar och torsdagar. Viktigt är att alla tar ansvar genom att hålla avstånd både vid samling och under träningen och följer Folkhälsomyndighetens övriga rekommendationer. Vi kommer vid behov dela upp er i grupper. Samling 18.00 i Pildammsparken korsningen John Ericssons väg / Baltiska vägen (Se karta nedan).

15/4 – Sebastian håller i träningen

Egen uppvärmning 2-3 km (Blir eventuellt lite sen). Sedan samling vid tallriken (backen)
löpskolning
stegringslopp

Medeldistansvariant  – På tallriken “Korta tårtintervaller”
 4-5 x (½ i bra fart ca 250m -> 1/4 jogg/gångvila ca 125m ->
½  bra fart ca 250m -> 1/4 vila ca 125m -> 5 x snabb backe
SP  3′)

Totalt: ca 4-5 km

Långdistansvariant – På tallriken “Långa tårtintervaller”
4-5 x helt varv (500m) -> 1/4 jogg/gångvila -> helt varv -> 1/4 jogg/gångvila
5 x backe SP 3′

Totalt: 5-6 km

Antalet intervaller kan ändras efter deltagarnas individuella önskemål

Förklaringar

LET = Löpeffektiv tid (dvs. exkl. paustid)
P = Paustid
SP = Seriepaus
IT = Intensitetszon – skala från 1 – 8
Läs mer om Intensitetszoner.

Du hittar numera även våra träningar + träningsprogram kommande veckor i vår medlemsapp. Gå in i “kalender” och klicka på rätt dag så hittar du beskrivning av kommande träningspass. Första gången du använder appen loggar du in med din mailadress som du registrerat med i Sportadmin.

Appstore (iOS): https://itunes.apple.com/se/app/sportadmin-medlemsapp/id1225556243

Google Play (Android): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sportadmin.medlemsapp

Fokus löpskolning under ett träningspass