Torsdagsträning

På torsdagar kör vi intervallträning på bana. Passen inleds med uppvärmning och löpskolning för att sedan gå över till korta och relativt snabba intervaller (jämfört med tisdagsträningen). Beroende på var i säsongen vi befinner oss ser intervallerna olika ut. Nedan hittar du aktuell period och träningsprogram för kommande träning.

Grundträningsperiod 1

13 november 2017 – 18 februari 2018

Grundträningsperiod 1 syftar till dels att komma igång igen efter en återhämtningsperiod och dels (framförallt) att förbättra allmän uthållighet (den aeroba kapaciteten) för att få ett tillräckligt underlag för att klara ökande belastning med högre intensitet i kommande perioder.

10. Torsdagen 18 januari
Samling (ombytta) i Atleticum kl. 18.00

Uppvärmning
Löpskolning
4 stegringslopp

15 x (200 m + 300 m), 200 m i IT(5), 300 m i IT5(10),
P. efter 200 m 30 s., efter 300 m rask gång 100 m.
De som tävlar på Malmö Indoor (3.000 m): 10 x 300 m, IT5(3), P. 100 m gång

Nerjoggning

Kortare styrkepass

Förklaringar

LET = Löpeffektiv tid (dvs. exkl. paustid)
P = Paustid
SP = Seriepaus
IT = Intensitetszon – skala från 1 – 8
Läs mer om Intensitetszoner.