Torsdagsträning

På torsdagar kör vi intervallträning på bana. Passen inleds med uppvärmning och löpskolning för att sedan gå över till korta och relativt snabba intervaller (jämfört med tisdagsträningen). Beroende på var i säsongen vi befinner oss ser intervallerna olika ut. Nedan hittar du aktuell period och träningsprogram för kommande träning.

Tävlingsperiod

31 maj 2020 – 31 augusti 2020

Träning torsdag 2 juli 18.00 – Sebastian håller i träningen

Samling på Stadion vid 200 m-starten (Norra läktaren), se bild nedan.

Egen uppvärmning 10-15 min
Stretch
Löpskolning (småhäckar)
stegringslopp

Medeldistans variant:
300m x 5 x 3 serier IT 6 Paus mellan intervall 2min
Paus mellan serie 5min

total mängd: 4500m

Långdistans variant:
600m x 5 x 1 IT 5 Paus mellan intervall 1,5min
Seriepaus 5min
300m x 5 x 2 IT 5 Paus mellan intervall 1min Seriepaus 3min

Total mängd: 6000m

Nerjogg

Förklaringar

LET = Löpeffektiv tid (dvs. exkl. paustid)
P = Paustid
SP = Seriepaus
IT = Intensitetszon – skala från 1 – 8
Läs mer om Intensitetszoner.

Samlingsplats på Malmö stadion (200m starten)

Du hittar även våra träningar + träningsprogram kommande veckor i vår medlemsapp. Gå in i ”kalender” och klicka på rätt dag så hittar du beskrivning av kommande träningspass. Första gången du använder appen loggar du in med din mailadress som du registrerat med i Sportadmin.

Appstore (iOS): https://itunes.apple.com/se/app/sportadmin-medlemsapp/id1225556243

Google Play (Android): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sportadmin.medlemsapp