Tisdagsträning

På tisdagar är träningen tränarledd och sker i Pildammsparken. Detta är ett bra träningstillfälle för dem som vill utveckla sin teknik, löpningsförmåga, sikta mot tävling m.m. Här finns löpare inom alla nivåer och distanser. Gruppen samlas vid korsningen Baltiska vägen och John Ericsons väg kl. 18.00. (se karta nedan vid osäkerhet). Oavsett vilket träningspass som ska genomföras består alltid träningen först av gemensam uppvärmning, löpskolning (förbättra teknik) och stegringslopp. Träningsprogrammet är oftast anpassat efter hur tävlingssäsongen ser ut.

Tävlingssäsong bana/stadslopp (juni-september)

Tisdagspass 9/8 – SARA
Uppvärmning
Löpskolning

 

Huvudpass – Tallriken runt Steg

500m (milfart) + 500m (60s långsammare)

5-9 upprepningar av 500m+500m utan stilla vila. Det långsammare varvet fungerar som aktiv vila – återhämtning i rörelse.

Se bilaga för antal, tider mm.

3 x (40 – 60 m) stillöpning
Nerjoggning

—–

Samlingsplats 18.00

Samlingsplats klockan 18:00

Förklaringar

LET = Löpeffektiv tid (dvs. exkl. paustid)
P = Paustid
SP = Seriepaus
IT = Intensitetszon – skala från 1 – 8
Läs mer om Intensitetszoner.

Du hittar numera även våra träningar + träningsprogram kommande veckor i vår medlemsapp. Gå in i ”kalender” och klicka på rätt dag så hittar du beskrivning av kommande träningspass. Första gången du använder appen loggar du in med din mailadress som du registrerat med i Sportadmin.

Appstore (iOS): https://itunes.apple.com/se/app/sportadmin-medlemsapp/id1225556243

Google Play (Android): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sportadmin.medlemsapp