Stötta våra aktivas majblomman butiker

Mellan 15 april och 2 maj pågår Majblommans kampanj där du kan köpa en majblomma och stötta barnfattigdom. Nedan hittar du länkar/QR-koder till våra aktivas webbshopar där du genom dessa har möjlighet att köpa din majblomma. 10% går till den aktiva, 10% till föreningen (går till någon aktivitet för våra träningsgrupper) och 80% till majblomman för att hjälpa barn och familjer i fattigdom. Om du också vill skapa en majblomman webbshop via Heleneholms IF hittar du på följande länk hur du gör detta.

Om det tillkommer fler säljare lägger vi upp dessa här efterhand!

Tack för att ni väljer att stötta Majblomman via Heleneholms IF!

Hjälp till att stötta Majblomman via Heleneholms IF

Idag 15 april börjar Majblommans sin kampanj.

Heleneholms IF har sedan några år tillbaka ett samarbete med
ideella föreningen ”Majblomman”, som bl.a. samlar in pengar för att motverka barnfattigdom som vi vill vara med och stötta. Förra året skedde all insamling digitalt p.g.a. covid-19 vilket även till stor del kommer ske i år, dock med en blandning av Majblommans traditionella försäljning där du som aktiv/förälder har möjlighet att hjälpa till att sälja majblommor via föreningen. 10 % av försäljningen går till föreningen, för någon aktivitet (2019 användes pengarna t.ex. till en tävlingsresa till Karlskrona) och 10 % går till den aktiva. Resterande % går oavkortat till Majblommans arbete

Vi hoppas ni vill vara med i insamlingen och hjälpa oss att stödja Majblommans verksamhet.

Skapa din egna Majblomman webbshopSå här går det till

Försäljningen av Majblomman pågår i år mellan 15 april och 2 maj.
Att vara med i insamlingen 2021 kräver inte särskilt mycket, allt sker digitalt. Starta din egna insamling via klubbens namn (se nedan) . Här kan du sedan dela en länk som personer kan köpa fysiska majblommor via . Så det enda du egentligen behöver göra är att sprida vidare din webbshop/länk. Nedan ser du hur det går det till konkret att sälja majblommor 2021:

Steg 1 – Ladda ner Majblommans app/skapa konto på hemsidan
Ladda ner appen Majblomman (smidigast via appen) eller gå in direkt på Majblommans hemsida: https://insamling.majblomman.se/
(välj sedan ”skapa en webbshop”).

Steg 2 – Koppla föreningen till ditt konto
Skapa en ny användare antingen i appen eller på hemsidan. I gruppkoden skriver du i ”OJKJUC” för att koppla till Heleneholms IF. Nu har du kopplat ditt konto, härefter skriver du i namn och efternamn. Tänk på att spara den unika pinkod du får för framtida inloggningar.

Steg 3 – Dela länken/QR-koden
I appen/på hemsidan får du sedan en personlig länk/QR-kod till din webbshop som du kan
dela på olika sätt till familj, vänner, släkt och övriga (Köparen behöver inte ladda ned appen
för att kunna köpa Majblomman, utan det räcker med att dessa går via den delade länken).

Steg 4 – Se till att köparen köper från din länk
Som köpare klickar jag på länken och får välja vilket blompaket jag vill köpa (fysisk blomma). Här betalar man med swish eller kort och skriver in sina adressuppgifter så skickas blommorna direkt från Majblomman till köparen. Köparen betalar därför inte direkt till barnet men barnet kan följa sin försäljning och provision kontinuerligt via appen/hemsidan.

Efter 2 maj kommer du få valmöjlighet hur du vill få dina 10 % utbetalt antingen via Swish eller värdecheckar (via Majblomman).

Stötta vår digitala insamling

Om du inte vill sälja eller köpa någon fysisk blomma kan du istället stötta Heleneholms digitala insamling. Scanna QR-koden nedan och swisha in valfri summa. Som tack får du en digital blomma!

Tack för din hjälp och att du väljer att stödja majblommans viktiga arbete! ♥♥♥

Frågor? Bara återkom till oss på kansliet