Träning

Vi erbjuder varje vecka organiserad träning i grupp för dem som önskar att träna tillsammans med andra löpare. Oavsett vilken nivå du ligger på eller vad du har för mål med din träning anpassar vi upplägget utifrån dina förutsättningar. Träning ska vara kul, och det är oftast både roligare och mer givande att träna i grupp än ensam. I menyraden till vänster hittar du mer info om vilka träningsdagar, tider och platser vi har gemensam träning.

Kortare beskrivning av våra organiserade träningsdagar.

Måndagar 18.00 på Heleneholms IP – Oftast springer vi tillsammans en 7 eller 10 km-slinga och därefter samlas vi för fika och social verksamhet efter passet i klubbhuset. Passet passar bra för dig som är nybörjare eller är mer ute efter den sociala biten.

Tisdagar 18.00 i Pildammsparken – Sker träningen i Pildammsparken. Tisdagarna är mer inriktade mot olika typer av längre intervaller och passar dig som vill träna lite hårdare eller vill vässa formen inför tävlingar. Träningen är tränarledd.

Torsdagar 18.00 i Atleticum (friidrottsinomhushall) på vinterhalvåret och Malmö Stadion på sommarhalvåret – Här är det kortare intervaller på bana. Syftet är att få upp farten och likt tisdagens träning passar detta passet dig som gillar intervaller eller ska tävla. Även detta pass är tränarlett.

Lördagar 10.00 – Ett gäng samlas vid Malmö Stadion för att springa ett långpass tillsammans. Endast tävlingsfri helg, vilket innebär att det mest blir under vinterhalvåret.