Torsdagsträning

På torsdagar kör vi intervallträning på bana. Passen inleds med uppvärmning och löpskolning för att sedan genomföra olika former av intervaller på löparbana. Nedan hittar du aktuell period och träningsprogram för kommande träning. Träningsperiod: Tävlingssäsong
Torsdag 5 augusti 2021 – Håkan håller i träningen samling i T-korsningen Baltiska vägen/John Erikssons väg 18.00 alternativt uppvärmd på Hästhagen IP ca 18.20. Uppvärmning i form av löpning till Hästhagens IP Löpskolning 3-4 stegringslopp Intervall medeldistans: 400 metersintervaller typ Hicham El Guerrouj Aten 2004 10 X 400, paus 90 s. 1a 100 i halvmaratempo öka vid varje 100meterspassering till 400meterstempo sista 100 meter. Total distans: 4000 m Intervall långdistans: 10 X (600m) IT3, SP 60′ Total distans: 6000 m nedjoggning Vi genomför ett styrketräningspass med främsta syfte att stärka bålmusklerna. Varvtid(s) 400m kilometertid 72 3m 00s 76 3m 10s 80 3m 20s 84 3m 30s 90 3m 45s 96 4m 00s 100 4m 10s 104 4m 20s 108 4m 30s
Förklaringar
LET = Löpeffektiv tid (dvs. exkl. paustid) P = Paustid SP = Seriepaus IT = Intensitetszon – skala från 1 – 8 Läs mer om Intensitetszoner. Du hittar numera även våra träningar + träningsprogram kommande veckor i vår medlemsapp. Gå in i “kalender” och klicka på rätt dag så hittar du beskrivning av kommande träningspass. Första gången du använder appen loggar du in med din mailadress som du registrerat med i Sportadmin. Appstore (iOS): https://itunes.apple.com/se/app/sportadmin-medlemsapp/id1225556243 Google Play (Android): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sportadmin.medlemsapp
Fokus löpskolning under ett träningspass